TRX Suspention - doskonała forma ćwiczeń w podwieszeniu możliwa do wykonania gdziekolwiek jesteś.

TRX kształtuje siłę, wytrzymałość i koordynację mięśniową. Działa na wszystkie grupy mięśniowe odpowiadające za stabilizację stawów i prawidłową postawę ciała. Rodzaj i intensywność ćwiczeń łatwo dopasować do poziomu sprawności osoby ćwiczącej, a sesje treningowe nigdy nie są monotonne.

TRX narodził się w Navy Seals, siłach specjalnych amerykańskiej marynarki wojennej, w celu podniesienia sprawności amerykańskich żołnierzy. Daje im możliwość przeprowadzenia treningu niemal w każdym miejscu, w którym się znajdują. Ten efektywny sposób ćwiczeń został momentalnie przeniesiony do świata fitness i wprowadzony do codziennego treningu sportowców oraz pasjonatów aktywności fizycznej.

Sam pomysł wykonywania ćwiczeń w podwieszeniu nie jest całkowicie nowy. Już od lat 90-tych stosuje się również w fizjoterapii metody ćwiczeń rehabilitacyjnych bazujące na tej zasadzie, np. S-E-T, TerapiMaster, Slingtraining, Neurac.

Ćwiczenia w podwieszeniu (tzn. wykorzystujące odpowiednie zestawy podwieszek i linek), jako opór treningowy wykorzystują ciężar ciała ćwiczącej osoby. Trening wykonuje się w różnych pozycjach wyjściowych: staniu, klęku i leżeniu. W ćwiczeniach tego typu zawsze będą pojawiały się jednoczesne ruchy wielu segmentów ciała, które muszą być sprawnie kontrolowane przez odpowiednie mięśnie (a właściwie przez całe łańcuchy mięśniowe) i układ nerwowy. Trening o takim charakterze doskonale poprawia dynamiczną stabilizację stawów, koordynację mięśniową i służy wzmocnieniu synergii mięśniowej. Dodatkowo, możliwość wykonywania ruchów trójpłaszczyznowych oraz występujący w nich element niestabilności (dzięki wykorzystaniu podwieszek i linek) znacznie podnoszą skuteczność takiego rodzaju treningu.

Prosta konstrukcja systemu TRX składająca się z uchwytów, polimerowych taśm tworzących dwa ramiona nośne oraz ramia mocującego sprawia, że jest on poręcznym i praktycznym przyborem treningowym. Zestaw TRX rozkłada się w niecałą minutę, waży on mniej niż kilogram, a po złożeniu zajmuje w plecaku tyle miejsca ile butelka z wodą mineralną.

Ten poręczny sprzęt może być użyty niemal wszędzie, tam gdzie może być stabilnie zawieszony: w mieszkaniu, w sali treningowej, w terenie. Może on być wykorzystany we wszystkich rodzajach aktywności sportowej, stanowiąc bardzo dobre uzupełnienie treningu zarówno doświadczonych sportowców jak i amatorów, tak młodych jak i starszych miłośników wysiłku.

Ciekawym przykładem wykorzystania zalet TRX jest połączenie tego treningu z Nordic Walking. Wybierając się na spacer po lesie, potraktuj marsz z kijkami, jako rozgrzewkę lub trening kondycyjny. W każdej chwili możesz zamocować taśmy TRX do drzewa i wykonać wśród zieleni solidny trening wzmacniający mięśnie całego ciała. Po intensywnym wysiłku wycisz organizm spokojnym powrotnym spacerem.


Współpraca przy tekście Mgr Maciej Łuczak, terapeuta Columna Medica.
Trwa ładowanie komentarzy...